Transport & Logistiek uitdagingen voor grote Hi-Tech bedrijven

Hi-Tech-apparaten zoals computers, smartphones, pads, routers en schakelborden zijn ongetwijfeld een concurrentievoordeel; achter deze tools gaan echter complexe toeleveringsketens schuil – vooral in termen van risico’s, internationale regelgeving, fittingen en beheer van middelen en aanbod – die worden gekenmerkt door een vraag naar nauwkeurigheid, snelheid en constante statistieken. Meestal worden hi-tech- en hardwarebedrijven gedwongen om hun kosten efficiënt te beheren, de time-to-market te minimaliseren, de logistieke processen te optimaliseren en het rendement van hun investering te garanderen, vooral wanneer ze hebben geïnvesteerd in grote infrastructuur-, onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten. De uitdagingen waarmee deze branche wordt geconfronteerd, komen voort uit de veranderingen in de markt, voornamelijk productinnovatie, omnichannel-aandacht en merkloyaliteit. Op het gebied van productinnovatie is het enorm gestegen om tegemoet te komen aan de steeds veranderende behoeften van consumenten. Zo is het nu gebruikelijk dat techbedrijven meer dan zeven producten op de markt brengen – nieuw of verbeterd – per maand. Evenzo heeft de behoefte aan omnichannel-aandacht bedrijven gemotiveerd om 24/7 klanten te verkopen en te bedienen en zo snel mogelijk te leveren. Dit heeft geleid tot veranderingen in voorraadstrategieën, bijvoorbeeld voor het leveren in de winkel.

Aan de andere kant is merkloyaliteit geëvolueerd omdat klanten tegenwoordig niet meer zo loyaal zijn aan bedrijven als vroeger. Ze hebben momenteel de neiging om nieuwe merken uit te proberen die betere producten bieden en kiezen voor degenen die hen unieke ervaringen bieden.

Deze trends in de industrie hebben op verschillende manieren invloed op de toeleveringsketens van technologiebedrijven:

Receptieve transport & logistiek

Supply chains zijn gebaseerd op de vraag en moeten daarom snel reageren en een betere service bieden, vooral als het gaat om lanceringen.

Flexibiliteit in productie en levering

Toeleveringsketens kunnen zich aanpassen aan verschillende combinaties van producten en eisen. Om dit te bereiken, moet het productieproces worden uitgevoerd met minder specifieke activa om de voorraad en de kosten van componenten te verlagen, en moet het profiteren van modulaire ontwerpen en uitstelstrategieën. Transport en Logistiek

Slimmere aankoopbeslissingen transport & logistiek

Toeleveringsketens moeten de kosten inzichtelijk maken en hun leveranciersbestand rationaliseren, terwijl de inkoop- en leveringsprocessen efficiënter moeten zijn.

Om de hierboven beschreven factoren te compenseren, moeten technologiebedrijven een alomvattend beeld van het bedrijf hebben en streven naar verduidelijking van concepten zoals compensaties tussen winstgevendheid, time-to-market, flexibiliteit en betrouwbaarheid. Transport en logistiek.

Om dit te bereiken, moeten we doelen definiëren en prioriteit geven; transportmiddelen combineren om het leveringsproces winstgevender te maken; consolideer operaties op strategische locaties om de benodigde afstand te verkleinen om regionale orders te bedienen; bepaalde processen uitstellen en later aanvullen, met als doel de volatiliteit van de voorraad en het verzendvolume te verlagen; routes optimaliseren om transport- en voorraadkosten te verlagen en tegelijkertijd de time-to-market te verbeteren; en vergroot de zichtbaarheid, met andere woorden, zorg ervoor dat gegevens beschikbaar zijn voor alle betrokkenen via intelligence-engines die de inventaris van de diverse kanalen onderweg optimaliseren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *