Tips om de conversie op je website te verhogen

conversie op je website verhogen

Wanneer je kritisch kijkt naar het presteren van je website, is de conversie een van de belangrijkste factoren om op te letten. De conversie vertelt je namelijk, welk percentage van de bezoekers ook daadwerkelijk een product of dienst bij je afneemt. Duizenden bezoekers zijn ontzettend leuk, maar je hebt hier weinig aan als ze geen omzet genereren. Er zijn verschillende manieren waarop je de conversie van een website kunt verbeteren. In dit artikel vind je er een aantal op een rij. 

Mocht je het lastig vinden om conversie optimalisatie op je website toe te passen, dan kun je hier een marketingbureau voor inschakelen. Zij hebben vaak de kennis en expertise in huis om je hierbij op weg te helpen. 

#1: kijk naar de plaats van een CTA

Onder een CTA verstaan we een Call To Action. Het is een plek op je website, waar je bezoekers aanzet tot het uitvoeren van een handeling. Dit kan het afnemen van een product zijn, het opvragen van een offerte, enzovoorts. 

#2: gebruik een enkele CTA per pagina

Het kan verleidelijk zijn om per pagina meerdere CTA’s te gebruiken. In de basis is daar niets mis mee, mits het doel van deze CTA’s hetzelfde is. Probeer een bezoeker op een pagina met een los product bijvoorbeeld niet aan te zetten tot zowel het kopen hiervan, als het opvragen van een offerte. 

#3: laat bezoekers hun e-mailadres achterlaten

Mogelijk wil een consument het product op dit moment nog niet kopen, maar overweegt deze dat voor de toekomst wel. Voorkom dat de klant het product bij een concurrent afneemt, door hem of haar een e-mailadres achter te laten. Zo kun je de klant op een later moment nog eens wijzen op een aantrekkelijke kortingsactie of bijvoorbeeld een nieuw product. 

Meer handige tips lezen om de online marketing van je website of webshop te verbeteren? Op MarcoBouman.com vind je handige tips en interessante informatie op het gebied van online marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *