Opvallen met gevelreclame

Gevelreclame is een attractieve methode om direct professioneel op te vallen bij passanten, en natuurlijk bij uw doelgroep. Gezien worden, daar draait het om. Er bestaan velerlei innovatieve type gevelreclame. In dit artikel zullen wij met u verschillende aandachtspunten rond gevelreclame doornemen. Hoe zit het eigenlijk met de legitimiteit, mag je overal gevelreclame plaatsen, of moet er eerst een vergunning worden aangevraagd? Moet er daarnaast ook nog reclamebelasting betaald worden over gevelreclame?

Reclamebelasting voor gevelreclame

Zodra er reclame gemaakt wordt die zichtbaar is vanaf de openbare weg, kan het zijn dat u hiervoor belasting moet betalen. Om hierachter te komen bezoekt u de website van uw gemeente. Kosten voor buitenreclame zijn te voldoen via ‘eHerkenning’. Het tarief voor de reclamebelasting wordt gesteld aan de hand van het aantal vierkante meters, maar ook aan de locatie van de gevelreclame. Is de gevelreclame aan uw vestigingsadres bevestigd? In dat geval hoeft u soms geen reclamebelasting te betalen. Gevelreclame elders, aangebracht op een derde locatie, kan betekenen dat u juist een forser bedrag kwijt bent aan reclamebelasting.

Heb ik een vergunning nodig voor gevelreclame?

Meestal hebt u een vergunning nodig voor de aanbreng van gevelreclame. Het betreft dan een ‘omgevingsvergunning’. Ook in dit geval kunt u bij uw gemeente, of op de website Omgevingsloket.nl nagaan of er sprake is van een noodzakelijke vergunningsaanvraag. Het proces van aanvragen tot toekenning duurt meestal minimaal 14 weken. Omwonenden moeten namelijk de kans krijgen binnen 6 weken bezwaar te kunnen maken.

Verschillende type gevelreclame

Er is een ruime keuze uit verschillende type gevelreclame. De meest voorkomende zijn onder andere:

●        Gevelletters. Wilt u het groots aanpakken? Gevelletters zijn hiervoor uitermate geschikt. Optioneel kunnen gevelletters zowel verlicht of onverlicht zijn. Vaak gaan zij gepaard met het bedrijfslogo. Gevelletters bestaan meestal uit reliëfletters en doosletters. De meest voorkomende materialen waarvan onverlicht letters (‘freesletters’) gemaakt worden zijn kunststof, RVS en aluminium. Vanzelfsprekend is iedere kleurtoepassing mogelijk; zo ook wat betreft de verlichte letters.

●        Lichtbakken. Lichtbakken zijn een veel voorkomend type gevelreclame, waarbij meestal gebruik wordt gemaakt van LED verlichting en opdruk. Professionele lichtbakken vertellen de klant duidelijk waar de winkel zich bevindt, hun functie is meer dan eens een aanwijzing voor de klant! Lichtbakken zijn horizontaal tegen de gevel te bevestigen, en natuurlijk kunnen zij als uithangbord fungeren.

●        LED schermen. Steeds meer in opkomst zijn LED schermen, zowel inpandig als buiten. De ogen van de klant worden automatisch naar de fel verlichte LED schermen toegetrokken. LED schermen wekken vooral de nieuwsgierigheid op van passanten. Uw reclame boodschap komt hierdoor meestal meer dan uitstekend bij de klant terecht.

●        Doeken en panelen. Modern en eigentijds is het gebruik van gespannen doeken en panelen. Je ziet deze mooie gevelreclame vorm steeds vaker in het straatbeeld. Denk aan horecazaken en kapsalons bijvoorbeeld. Panelen en gespannen doeken dragen ook nog eens bij aan een stuk beleving voor de klant. Ideaal om je bedrijfsprofilering neer te zetten. Doeken en panelen lenen zich ideaal om tijdens het donker beschenen te worden. Iedere onderneming oogt er eigentijds door! Het leuke is dat gespannen doeken en panelen goed betaalbaar zijn.

De bovenstaande aangeduide type gevelreclame zijn tegenwoordig de meest voorkomende. Wellicht hebt u hiermee nieuwe ideeën opgedaan om uw eigen onderneming professioneel onder de aandacht te brengen.Wil u meer weten over gevelreclame? Bekijk dan de mogelijkheden op: objektreclame.nl/signproducten/bedrijfsreclame/gevelreclame/

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*